Враховуючи ціну комплекту сільськогосподарських шин, їх варто правильно використовувати, щоб вони прослужили якомога довше. І передчасне виявлення їх зносу дозволить запобігти втраті продуктивності роботи, зручності використання, безпеки і механічного зносу інших компонентів.
Нормальний знос повинен відбуватися поступово і рівномірно по всій поверхні шини. Якщо це не так, потрібно визначити точні причини зносу комплекту шин.
Нерідко серед причин швидкого зносу шин недостатня інфляція. Коли шина недостатньо накачана, при роботі на ґрунті відбувається знос ребра і плечей. На дорозі, якщо тиск занадто низький, нагрівається гума, що призводить до погіршення структури шини і навіть розшарування на компоненти.
За надмірної інфляції, тобто, коли тиск занадто високий, шина теж зношується передчасно. На дорозі вона здувається, що призводить до перевантаження центральної частини протектора. У полі перекачана шина матиме гірше зчеплення, оскільки її слід зменшується. Поверхня контакту стрижнів є недостатньою, відповідно і зачистка, що збільшує ковзання та передчасний знос.
Існує також поняття екологічного зносу, коли забруднення на основі кременю (наприклад) прискорюють псування шини. У поєднанні з іншими проблемами, такими як невідповідна швидкість, навантаження або тиск, це явище посилюється. Якщо шина має більший знос з одного боку, ніж з іншого і це не пов’язано з геометрією чи дефектом монтажу, є ймовірність, що більш зношена шина буде перекочуватися на бік частіше. Не кажучи про передачу навантаження, пов’язану з вигнутою формою доріг.
Проблема ускладнюється, якщо робочий тиск занадто низький або нерівномірний з обох сторін. Це виправляється регулюванням керма, щоб мінімізувати ковзання по дорозі. Якщо знос помітний, краще поміняти шини.
Найбільш популярна проблема — знос, пов’язаний з навантаженням. Зокрема, з вагою навісного обладнання передача навантаження на задню вісь трактора компенсується шинами. Вони деформуються і розбиваються. Якщо грунт твердий, смуги прогинаються під дією тягового зусилля. Тоді бічні стінки деформуються з боків.
Маса, що діє на гуму, дуже швидко нагріває шину зі швидкістю дороги. Тоді знос відбувається дуже швидко. У разі частого перевантаження знос прискорюється. Термін служби зменшується на 25-50% в залежності від надмірного навантаження.
Коли задні шини трактора мають гладкий вигляд із більш помітним зносом у центрі, це, безумовно, означає, що машина використовується із занадто великими вантажами. Причиною є дорожнє покриття, яке є більш абразивним, ніж земля, і висока швидкість.
Для використання у сільському господарстві фахівці радять обирати м’яку гуму, з більшим вмістом гуми для використання в дорозі чи на фермі, або навіть із більш стійкими компонентами, але з більшою чи меншою гнучкістю на рівні бічних стінок.
У дорозі трактор проводить в середньому 25-40% свого часу. У деяких випадках ця цифра може досягати 90%. Дорога є місцем, де шини зношуються найбільше через абразивне покриття. Нерівна поверхня, гальмування та прискорення — чинники, які збільшують знос.